2011. november 1., kedd

Día de los Difuntos / Día de los Muertos

Merem feltételezni, hogy elég sokan tudjátok vagy legalábbis hallottatok már erről az ünnepről, a mexikói halottak napjáról.
Engem le tud nyűgözni az ő felfogásuk és hitük, hisz a mexikói kultúrában egészen máshogy állnak hozzá a halálhoz. A temetők ilyenkor színes, élénk színekbe öltöznek, az emberek pedig vigadnak, így emlékezve és várva vissza a holtak szellemét, hogy hozzanak nekik szerencsét és egészséget. Karnevált tartanak, vigyorgó csontvázakat táncoltatva, különböző csontváz, koponya alakú édességeket majszolva. Az egyik fő jelképe az ünnepnek a cukorkoponya, ami ma már a világörökség részének számít. Ezek a gyönyörű színű és mintázatú koponyák manapság igen elterjedtek, igaz főként tetoválás és arcfestés képében.



Ezek a engem is megihlettek és alkottam egy kicsi koponyát papírmaséból és bár nem anatómiai pontosságú azért én büszke vagyok rá (legalábbis az egyik felére amit nem csesztem el X3)

(Hát igen fotóművészi pályára még mindig nem kell lépnem XD)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése