2012. július 31., kedd

Zöldséges muffin kenyér

Előfordul, hogy nem tisztázzuk le a dolgokat és a végén anya és apa is fél-fél kiló kenyérrel tér haza, na ilyenkor szokott feltornyosulni a szikkadt kenyér. Egy-egy csücsök még nem probléma, mert kiszárítva a patkánykáim egymást tapossák érte, de mikor egy nagyobb darab marad meg jön a töprengés, hogy mi legyen belőle, nálunk ilyenkor az általános 2 alternatíva a bundás kenyér és a melegszendvics. Viszont én már nagyon meguntam ezt a két variációt és felrémlett bennem egy emlék.
Nem meglepő módon ezt a blogot is Biga mutatta ( nélküle még a neten is elveszett lennék :D).

"A Cozy Kitchen" -ről még ugyan nem sok mindent csináltam, de olvasgatni is nagyon szeretem, ugyanis nagyon kreatív és nem mindennapi receptek vannak rajta, szép képekkel bemutatva. Tehát az alap innen származik és ahogy én csináltam:

Hozzávalók:

  • fél fej vöröshagyma
  • fél fej lilahagyma
  • nagyobb gerezd fokhagyma
  • negyed tv paprika
  • 1db paradicsom
  • 1ek vörösbab
  • kisebb burgonya
  • 1db tojás
  • 2 nagyobb szelet kenyér
  • húslevesalap




A zöldségeket felaprítottam a böhöm nagy késemmel, kivéve a vörös babot és a burgonyát, mivel utóbbit inkább lereszeltem. A zöldségeket a húslevesben megpároltam (maradjon szaftja :3), természetesen sóztam, borsoztam és egy kis oegánót is raktam bele, miután minden megpuhult szórtam bele egy kis petrezselymet is. Hagytam hűlni, addig felkockáztam a kenyeret és felvertem a tojást, majd ezeket is összekevertem a zöldségekkel.



Kivajazott muffin formába adagoltam, nem árt kicsit megnyomkodni, hogy biztos összeálljon, a tetejét megszórtam szezámmaggal, napraforgómaggal és lenmagpehellyel. Végül 200 C°-on 20 perc alatt aranybarnára pirítottam a tetejét.



Ebből az adagból 6 nagyobb muffin formát tudtam megtölteni, de igen laktató (én már egytől is kifeküdtem) és nagyon finom.


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése