2011. december 19., hétfő

Fonalgömb

Elkészítettem az egyik dísztípust a sok közül, amit felsoroltam pár poszttal ezelőtt. Többféle képen is kipróbáltam, már ami a kötőanyagot illati pl.: sűrű ragasztós víz. Végül még is csak a keményítőbe áztatottak maradtak életben, ugyan féltem, hogy a fekete fonalat majd elszínezi, de végül semmi baja nem történt a fonalnak.

Először is felfújtam a lufikat, ami erősen igénybe vette a tüdőmet mivel vízibombához készült lufik voltak, de akinek nincs esze az szenvedjen, ugye... A keményítőt felráztam egy kisit, majd a kb. 1méter hosszú fonalakat (de kinek mi esik jól) beleáztattam kb. 5 percig. Végül a lufik köré tekertem a fonalat és 1 napig hagytam száradni, néha megforgatva. Miután megkeményedett a lufikat egy tűvel kiszúrtam és kiszedtem a kész fonalgömbből. Amire érdemes figyelni, hogy a lufikat jól kössük meg, mert nekem is egy csomó leeresztett még száradás előtt, valamint mikor tekerjük körbe a fonallal akkor a lufi száját ne szorítsuk nagyon körbe, mert ott tudjuk, majd a végén kiszedni a kidurrantott lufit.

Ezt használja anya a horgolt angyalkákhoz is


2 megjegyzés: