2011. szeptember 8., csütörtök

Super 8mm Fesztivál

Már tegnap előtt akartam írni, de akkor és tegnap is mind a sírógörccsel küszködve  keltem fel a gép elől, annyira elegem volt már mindenből.
Na de a fesztivál! Hétfőn mint jó egyetemista kislány rögtön kihagytam az első kalkulus előadásom és inkább Gabira vártam a buszmegállóban, a szomjhalál szélén álltam mikor egymásra találtunk szóval ettünk, ittunk, majd irány a Grand Café, ahol szintén még ittam vagy fél liter folyadékot.
Még lent az utcán  megcsapta a fülem "valami"
- Ez most mi? Ez zene vagy valami városi zaj?
- Szerintem a Grand Café-ból jön.
- Szóval akkor ez most zene...

Egy oboás fickó nyomta a zenét elektronikusan feltuningolva, először kicsit csak néztem és paráltam, hogy tuti megfog tőle fájdulni a fejem, de 5 perc múlva már tetszett.
- Te lehet, hogy csak a szomjazás beszél belőlem, de ez tetszik.

Na jó azért megjegyzem hogy mikor távolabb ültünk és kicsit halkabb lett a zene azért egy kicsit jobban eset XD Majd nagy úttörők módjára bementünk a terembe, mert a tömeg nem akart addig megmozdulni...
Aztán jött a filmválogatás. Mint kiderült nincs magyar felírat XD szóval az én angol tudásommal kb semmit nem értettem, de itt is látszik hogy a jó film közvetíteni tudja a mondanivalót a képi világ által.

Első film: Mint kiderült utólag, Gabi elmondása szerint a csaj elmondta a depressziós "élményeit", kár hogy nem értettem, pedig Gabi szerint annyira én voltam. Viszont és itt jön az elismerésem a film készítőjének, ugyanis nem értettem kb egy mukkot se, még kis a képi világ hatására a könnyem is kicsordult, mert így is megértettem, éreztem a mondanivalót.

Második film: Hát, hogy is mondjam.... "Nem jött át". De kicsit megnyugodtam hogy Gabinak se. Ugyan a spanyol nyelv miatt volt angol felírat és így kicsit többet értettem, mint az előző filmből, már amennyit láttam a feliratból a nagy fejektől és az álmosságtól homályosodó látásomtól. Lényege egy elvándorolt család akik paradicsomot termesztenek és rossz nekik. A baj, hogy bennem csak az itallapkor zajló beszélgetést hozta fel bennem semmi mást.
"Rostos gyümölcslé (barack, ananász, paradicsom)"
- A paradicsom olyan fura növény, hiába gyümölcs, nekem akkor is zöldség marad.
- De a paradicsom zöldség, mert sós.
- A paradicsom édes
- Nem az sós
- Akkor még nem ettél normális paradicsomot, amit mama termeszt az édes.
- Mi is termesztünk az sós
- A paradicsom egy hülye növény...
Csak egy kérdésem van, hogy miért van a zöldségpultba és a gyümölcsleveknél egyszerre?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése